Omlet pomidorowo-paprykowy

Dziś zdrowe, pożywne, szybkie śniadanie na słono :) Nowy sposób na przyrządzenie omleta, ten jest bardziej soczysty od poprzedniej wersji {tutaj}  i nie potrzebuje żadnych dodatków :)

Składniki na jeden omlet:

  • 2/3 jajka
  • 1/4 papryki czerwonej
  • 1 pomidor śliwkowy (lub jakikolwiek inny)
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • 1 czosnek
  • garść rukoli
  • oliwa z oliwek do smażenia
  • bazylia i/lub oregano
  • sól, pieprz

Przyrządzenie:

  1. Na rozgrzanej patelni z oliwą oliwek smażymy pokrojoną w kostkę cebulę, chwilę później dodajemy czosnek. Jak cebula się zeszkli dodajemy pokrojoną w cienkie 2-3 centymetrowe paski paprykę.
  2. Do miski wbijamy jajka. Solimy, pieprzymy, dodajemy szczyptę bazylii i/lub oregano. Mocno rozbełtujemy trzepaczką. Jak papryka zmięknie możemy dodać warzywa z patelni do jajka i mieszamy.
  3. Pomidora sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w plastry o grubości około 0,5 cm
  4. Na patelni rozgrzewamy kapkę oliwy i wylewamy masę jajeczną, układamy od razu plastry pomidora w wolne miejsca. Przykrywamy pokrywką i rozstawiamy na średnim ogniu aż do momentu ścięcia się jajka na górze (UWAGA! Wtedy spód jest mocno ścięty, nawet kruchy, jeśli wolicie żeby omlet był delikatny z obu stron to trzeba go przewrócić w 2/3 czasu smażenia) . Gotowy omlet przekładamy na talerz i posypujemy garścią rukoli.

Smacznego! :)

Jedna myśl nt. „Omlet pomidorowo-paprykowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>